Marketingové techniky online kasína – ako herne súťažia o zákazníkov

Kristoff

Konkurencia vo svete hazardných hier je tvrdá – každé z populárnych online mobile casino česká s najvyššou popularitou payandplaycasinos.org/nl/ muselo doslova bojovať o svoje publikum. Skutočnosť, že väčšinu týchto marketingových stratégií si bežní používatelia nevšimnú, svedčí len o ich kvalite a premyslenosti.

Voľný vstup

Technikou, ktorú používajú stránky a poskytovatelia služieb všade na svete, je dôraz na bezplatné skúšobné verzie. V prípade kasín nejde len o možnosť hrať zadarmo, ako to ponúkajú prakticky všetky demo automaty, ale o možnosť získať z tejto hry zadarmo skutočné peniaze. V reklame by takýto postup znel ako prísľub bonusu bez vkladu:

– Suma, ktorú možno v dôsledku stávky premeniť na peniaze a vyplatiť;

– Freespiny, ktorých výťažok vám môže byť zaslaný aj na kartu alebo účet;

– Freepoints – body alebo podmienené finančné prostriedky, ktoré môžete použiť aj na hranie a výhry. 

V reklame nemusí byť jasne uvedené, že hráč nedostane sľúbené peniaze na svoj účet alebo kartu okamžite. Na banneri sa jednoducho uvedie darček a odkaz naň. Zákazník však už nevenuje pozornosť týmto drobnostiam – vidí perspektívy a úplnú absenciu rizika.

Oba sľuby sú pravdivé. V dobrých kasínach je skutočne možnosť premeniť podmienečné body na peniaze a vyplatiť ich, a ak do tej doby nie je potrebný žiadny vklad, hráč tiež nič nestratí. Dokonca aj používatelia, ktorí nemajú pocit, že môžu poraziť nové kasína s bonusom bez vkladu, radi využijú svoje šance s takýmito podmienkami.

Práve táto účinnosť marketingovej techniky vyvolala vlnu sankcií voči bonusom bez vkladu zo strany európskych regulačných orgánov. Program proti praniu špinavých peňazí zahŕňa zákaz darov bez vkladov a ich uvedenie v reklamách. Holandský národný regulačný orgán Kansspelautoriteit (KSA) už potvrdil, že je pripravený nasledovať Spojené kráľovstvo a zakázať túto prax.

Stávka na reputáciu

Trvanie na nízkych minimálnych vkladoch a ponukách hrať zadarmo a bez registrácie možno tiež považovať za snahu hrať na dostupnosť. Niektoré kasína však idú úplne inou cestou – zdôrazňujú, že hazardné hry sú určené pre elitné publikum a hrajú na povesť. Takéto kasína môžu mať pomerne vysoké limity alebo extra privilégiá zapísané v pravidlách pre tých, ktorí investujú viac, než je bežné.
Stávky na reputáciu sa nemusia prejavovať v číslach, ale skôr v celkovej politike. Techniky, ktoré používajú online kasína, podobne ako kamenné reprezentácie značiek:

Zapojenie reklamy na celebrity je technika, ktorá podnecuje túžbu vyzerať ako selectbrity. A aj keď zadávateľ reklamy sám nikdy nehral v kasíne, najdôležitejší je vhodne zvolený obrázok. 

Účasť na charitatívnych podujatiach je módnym trendom. Ak uvediete, že určité percento výťažku ide na pomoc mačiatkam bez domova alebo utečencom, môžete prilákať nevyužité publikum. 

Sponzorstvo a filantropia je spôsob, ako znížiť dane, získať ďalšiu publicitu a vytvoriť pozitívny firemný imidž. Herne prepojené so stávkovými kanceláriami často sponzorujú turnaje alebo jednotlivé tímy. 

Svoju úlohu pri vytváraní imidžu zohráva aj vzhľad samotnej stránky a veľké postavy v reklamách. Vysielanie jackpotu s deviatimi nulami je tiež súčasťou zobrazenia vysokého profilu.

Vernostné programy 

Ďalšia technika, ktorá nie je určená pre kasína a nepoužívajú ju len kasína. Vernostné body sa získavajú v obchodoch, športových kluboch, kozmetických salónoch a na stránkach na sťahovanie softvéru. V prípade hracích automatov je vernostný program vždy spojený len s reálnou investíciou, a to buď s prevodmi na účet v herni, alebo s reálne podanými stávkami. Tak či onak, najdôležitejšie sú výhody, ktoré tento status prináša. O tieto privilégiá nechcete prísť, aj keď vás konkurencia láka uvítacími balíčkami:
– jednorazové darčeky na oslavu dosiahnutia cieľa;
– nové ponuky v bonusovom programe;
– prístup do uzavretých knižníc;
– zlepšené sadzby preplácania bodov a cashback.
Samotný program však často využíva aj hru s obrázkami. Kvôli atraktivite sa úrovne nepíšu ako prvá alebo piata, ale ako admiráli verzus súkromníci alebo diamantové verzus bronzové statusy.

Reklama v zdrojoch s podobným publikom 

Psychológovia už dávno zistili, že hráč je hráčom vo všetkom a môže sa nechať uniesť. Má aj kriminálne sklony. Preto sú zdroje s hrami o peniaze inzerované na osobitných stránkach – platformách a fórach pre športových fanúšikov a stávkarov, ako aj na stránkach s erotickým obsahom. Tieto miesta majú spoločnú aj vekovú kategóriu – mladistvým je vstup zakázaný. Používajú sa stránky venované extrémnym športom a flash mobom. A práve pocit niečoho zakázaného vedie mnohých k tomu, aby klikli na odkaz. Krížové propagačné odkazy sa môžu používať aj na stránkach, ktoré zarábajú peniaze, ale samotní obchodníci uznávajú, že ide o iné publikum – obchodník a milovník hazardných hier majú spoločné povahové črty, ale len nepriamo.

  

Mohlo by vás zaujímať

Pridaj komentár