UCI pritvrdzuje v boji s mechanickým dopingom

zdroj: twitter.com/CyclingBoomer

Zdieľaj článok:

Medzinárodná cyklistická únia (UCI) hlási, že počas pretekov Giro d’Italia vykonala viac ako 1300„dôkladných testovaní na mechanický doping, čiže na pridané zariadenia, motorčeky v bicykloch.

Organizácia sľubuje fanúšikom istotu v správne súťažné podmienky. Na snímanie bicyklov používajú magnetické skenovanie a röntgenové lúče. Prvý spôsob sa využil 1312-krát, na cieľovej čiare sa použila posledná menovaná možnosť dovedna 113-krát. Všetky testy boli negatívne.

Povolané osoby prešli 4 až 12 bicyklov po každej etape. Prednosť mali najmä víťazi dňa a držitelia ružového dresu. Podľa dostupných informácii to tento rok bolo slabšie oproti vlaňajšej edícii. UCI má určite v pláne túto nelichotivú bilanciu napraviť vylepšením technológie.

Prezident UCI David Lappartient:

„Od minulého roka sme zaviedli niekoľko nových metód, aby sme predišli riziku technologického podvodu. To nám zaručilo testovať bicykle pred a po etapách. Výskumné projekty stále pokračujú a ponúknu nám nové vymoženosti, ktorými môžeme monitorovať bicykle kedykoľvek počas pretekov. Naším cieľom je uistiť cyklistickú komunitu, že výkony športovcov sú férové a správne podané.“

UCI taktiež uverejnila plán, že do roku 2020 plánuje vylepšiť meracie zariadenia – magnetometre a špeciálne tablety prispôsobené na detekciu nežiadúcich častí bicykla. Celý progres je súčasťou agendy francúzskeho prezidenta, s ktorou v roku 2017 začal vykonávať svoju vedúcu funkciu.

Novým zariadením sa má stať detektor, ktorý by sa údajne „mal dostať na každý bicykel v pelotóne“. Ten by snímal zmeny magnetického poľa. To by v reálnom čase odhalilo výskyt skrytého motora v ráme alebo prídavný pohon kolies.

„Prvý fáza testovania bola vykonaná na Tour de France v roku 2018 v spolupráci s viacerými tímami. To ukázalo uskutočniteľnosť tejto metódy, ktorá dokáže detegovať skryté motory. Súčasná fáza sa skladá z hľadania partnera. Ten by mal stáť za výrobou zariadení a prvé verzie by sa mali spojazdniť v roku 2020,“ pokračoval Lappartient.

Špeciálne tablety boli zavedené vo funkčnom období predošlého najvyššieho muža UCI – Briana Cooksona. Ich účinnosť však vyvoláva mnohé pochybnosti. Nová verzia tabletu by údajne „mala obsahovať výkonnejšie meranie, intuitívnejšie grafické spracovanie detekcie a to všetko za menšiu finančnú sumu“.

Zdroj: cyclingnews

Zdieľaj článok:

Mohlo by vás zaujímať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.