Nahnevaný Trentin vysvetľuje zákaz aero pozície: Každý jazdec bol informovaný

Matteo Trentin

zdroj: twitter.com/TeamEmiratesUAE

Matteo Trentin (UAE) bol jedným z jazdcov, ktorí sa zúčastnili decembrovej schôdze najvyšších cyklistických orgánov. Preberali sa nové bezpečnostné opatrenia ohľadom vyhadzovania odpadu, nového prístupu k návrhu trate, bariér. Najväčší rozruch však spôsobil zákaz aerodynamickej pozície „super tuck“ v zjazde a jazda s predlaktím na riadidlách.

Podľa Trentina vyše 800 profesionálnych jazdcov dostalo upozornenie o možných zmenách, ktoré sa uzatvorili vo februári. Upozornení boli mailom aj prostredníctvom aplikácie Telegram. Na koncile boli zastúpení Matteo Trentin, ďalší skúsený profesionál Philippe Gilbert, asociácia jazdcov CPA či organizátori pretekov a zástupcovia Medzinárodnej cyklistickej únie (UCI).

Matteo Trentin:

„Nikto nemôže povedať, že nebol informovaný. Je mi ľúto, že musím povedať, že si majú skontrolovať svoje e-maily a stiahnuť si nové pravidlá. Následne sťažovania sa na Twitter, že neboli informovaní, je ľahké, ale email bol poslaný 800 jazdcom a iba 16 si stiahli potrebné dokumenty. Ak chcel niekto nesúhlasiť, mal veľa možností sa prejaviť,“ povedal Trentin portálu Cyclingnews.

„Som celkom nahnevaný z toho, čo sa teraz hovorí. V minulosti sme mohli povedať, že komunikácia bola zlá, ale nie v tomto prípade. Neviem, koho chcú viniť, ale ja to byť nemôžem, rovnako ani Phililppe Gilbert ani CPA. Tentokrát vážne nie. Možno by mali jazdci tráviť menej času na TikToku a byť viac proaktívni, keď sa ich bezpečnosť v pracovnom prostredí mení. Je to pre mňa trochu frustrujúce, lebo vynakladám čas na to, aby sme šport vylepšili. Musíme sa však ako jazdci spojiť.“

Ešte pred mesiacom uviedol podobný názor Philippe Gilbert. Majster sveta z roku 2012 bol sklamaný, že iba on a Trentin sa zúčastnili bezpečnostného stretnutia najvyšších cyklistických orgánov.

Pravidlá sú súčasťou väčšieho celku

„Ľudia by sa na to mali pozerať z väčším odstupom,“ pokračuje Trentin. „Tieto dve spomínané pravidlá sú súčasťou väčšieho celku a neviem, prečo tieto dve veci boli prezentované takýmto spôsobom. Každý môže súhlasiť, alebo nemusí, ale nevidím v tom veľký problém. Je nastavený plán na ďalšie roky, v ktorom sú aj nové pravidlá pre bariéry. Nemám proti nikomu nič, ak nesúhlasí so zákazom super tuck, ale pravidlá sa uzatvorili pre to, aby sa šport stal bezpečnejším.“

„Bol som súčasťou stretnutia, kde sa preberal zákaz super tuck. Osobne mi to nepríde nebezpečné, ak sa prevedie riadnym spôsobom. Problémom však je, že jazdci to praktizujú aj v strede pelotónu a to vôbec nie je bezpečné. Môžete vidieť čoraz viac jazdcov, ako to robia, keď sú v závese za iným cyklistom. Ako jazdci sme sa na to sťažovali a v ďalšom stretnutí sa to začalo riešiť.“

Matej Mohorič
Mohorič v pozícii super tuck. zdroj: instagram.com/matmohoric/

Sledovanie každého nie je možné

„Ak by sa to zakázalo len vtedy, ak by jazdec nebol sám, nedalo by sa to ustrážiť. Nemáme drony, ktoré by sledovali každého. A preto prichádza zákaz.“

„Dostal som veľa telefonátov od trénerov, že to robia aj juniori a ideme zlým príkladom. Hovorím o pretekároch pod 15 rokov. Chcel by som, aby sme deti naučili zjazdovať bezpečne.“

Zdieľaj článok:

Mohlo by vás zaujímať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.