Vynútené novinky na Miláno – San Remo: úplne nová trasa a zmenšené tímy

Sagan San Remo

zdroj: twitter.com/milano_sanremo

Zdieľaj článok:

V bezprecedentnej cyklistickej sezóne sa schyľuje k bezprecedentnému monumentu Miláno – San Remo. Najdlhšia klasika roka opúšťa staré známe pobrežie Ligúrskeho mora a mieri do vnútrozemia. Navyše, každý tím bude mať počas nekonečných pretekov k dispozícii iba šesť jazdcov. Bude to úplne iné Miláno – San Remo? Dozvieme sa 8. augusta.

Riaditeľ Mauro Vegni dostal nepríjemnú správu od starostov v okrese Savona, ktorí nepovolili prejazd La Primavery cez ich obce. Nahnevaný funkcionár v RCS Sport naznačil, že po tomto sa San Remo nemusí na pobrežie už vrátiť. Navyše, s nevôľou prijali World Tour tímy správu, že si do Talianska môžu zobrať len šesticu jazdcov. Tento krok sa na poslednú chvíľu učinil kvôli tomu, aby sa v pelotóne našlo miesto pre prokontinentálne tímy Bardiani-CSF a Androni Giocattoli-Sidermec.

Starostovia 13 obcí zakázali prejazd cez ich územie kvôli obávam zo zvýšenej premávky a veľkého množstva ľudí pokope. O týždeň vrcholí v Taliansku dovolenková sezóna a cestujúci nemajú problém vyraziť na okolité pláže aj napriek situácii s koronavírusom. Zníženie rizika prehustenia preferujú pred popularizáciou obcí v Savone.

Mauro Vegni:

„Ako keby sa spojili proti Miláno – San Remo. Je nám ľúto, že to vidíme. Ak si toto myslia o histórii Miláno – San Remo, tak niet iného riešenia, ako nájsť novú trasu. Dokonca sme dovolili, aby boli po oboch stranách zaparkované autá, ale ani to nestačilo,” citoval Taliana portál Cyclingnews.

Nová trasa, nové preteky?

Po štarte z Milána sa pôjde smerom na západ a viac do vnútrozemia po predhorí Álp. Prvýkrát sa pobrežie uvidí približne 65 km pred cieľom. Vynecháva sa stúpanie Turchino a trojica Tre Capi. Pridávajú sa dlhšie Niella Belbo (20 km; sklon 3%). Ďalej pokračuje tiahly nástup na Colle di Nava (3,9 km; 3%), kde to strmejšie bude hlavne v závere. Po nich sa pelotón vráti na starú trasu, kde sa nachádzajú ikonické kopce Cipressa (5,6 km; 4,1%) a hlavne Poggio (3,7 km; 4%) s maximami okolo 8 percent. Zjazd na slávnu ulicu Via Roma je technický a práve Poggio vytvára dramatické momenty vo finále, aké nemajú snáď žiadne iné preteky.

San Remo
zdroj: twitter.com/cyclecollective

S novou trasou a nastúpanými 2400 výškovými metrami je možné, že sa nezmení starý scenár. V normálnej edícii by sa nastúpalo približne o 600 metrov menej. Čo robí San Remo také špeciálne, je dĺžka. Tá ostáva tesne pod tristovkou na hodnote 299 km. Svoju úlohu zohrá aj teplota, ktorá sa môže pohybovať aj nad 32 ºC a urobí celý deň v sedle o to ťažší.

So zvýšenými teplotami, kopcom bližšie pred hlavnou časťou, sa naskytá príležitosť pre tímy bez veľkých šprintérov zatlačiť. To bude, na druhej strane, ťažké s iba šesticou v tíme. „Nezodpovedné a absurdné rozhodnutie. Fakt, že žiadosť prišla iba 14 dní pred konaním pretekov je nepochopiteľná,” napísal riaditeľ tímu Jumbo-Visma Richard Plugge na Twitteri.

Nový profil Miláno – San Remo:

Miláno - San Remo nový profil
zdroj: milanosanremo.it

Proti rozhodnutiu by však nemusel byť Peter Sagan, ktorý je po ťažkom priebehu závodu zvyčajne najlepším šprintérom v skupine. Túto klasiku sa mu nikdy nepodarilo vyhrať, aj keď sa na ňu z celého pelotónu hodí azda najviac. La Classicissima je však viac ako bežné podujatie a na víťazstvo nestačia len najlepšie nohy, ale aby všetko do seba zapadlo na výbornú.

Na prípadnú ťažšiu verziu si určite nebude sťažovať Philippe Gilbert, ktorý je vo veku 38 rokov na hrane historického rekordu. Pri výhre v San Reme môže oslavovať víťazstvo na všetkých cyklistických monumentoch. Belgický klasikár má však šancu jedine po ťažkom priebehu, významnej selekcii a, najlepšie, po sólo pokuse.

Netreba zabudnúť, že pre mnohých to budú iba druhé World Tour preteky po vynútenej prestávke. Ako sme písali v našom preview na Strade Bianche, forma favoritov po vyše troch mesiacoch bez pretekania je veľkou neznámou.

Bude to opäť sedemhodinový spiaci maratón s infarktovmý finále? Alebo sa dočkáme akcie ďaleko od pásky?

Zdieľaj článok:

Mohlo by vás zaujímať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.